frubrannmark

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Malin - 17 augusti 2011 21:25

Då har ja äntligen börjat spackla :) Dock har ja bara börjat, blev ju så sent då det var massa annat som vanligt som skulle fixas innan, men som sagt nu är det på gång iaf :)

Ska fortsätta imorron under dagen när sonen sover, jag hoppas iaf att ja ska klara det själv :) Karln stod ju bredvid idag så ja visste hur jag skulle göra :P


Nähepp, sovdax då.. Godnatt på er alla

Av Malin - 17 augusti 2011 19:26

Pastagratäng med kyckling och körsbärstomater

 

Ingredienser

4 port pasta vit fiber, ca 8 dl

1 Gul lök

ca 600 g kycklingfilé

250 g körsbärstomater

2 msk smör/margarin

salt, svartpeppar

5 dl mjölk

2 msk majsstärkelse (Maizena)

1 tsk paprikapulver

2 dl riven ost


Sätt ugnen på 250 grader.

Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Låt pastan rinna av och lägg den i en ugnssäker form.

Skala och skiva löken. Strimla kycklingen. Dela tomaterna.

Bryn kycklingen i matfettet. Tillsätt löken och stek ytterligare 5 minuter.

Krydda med 1 tsk salt och 1 krm peppar. Vispa ut majsstärkelsen med 1 dl av mjölken i en kastrull. Tillsätt resten av mjölken, låt sjuda under omrörning ca 3 minuter.

Rör ner paprikapulver och 1.5 dl av osten. Smaksätt med salt o peppar.

Blanda pastan med kyckling, lök, sås och tomater. Strö över resten av osten och placera formen mitt i ugnen ca 10 minuter eller tills gratängen fått en fin färg.


Tips!

Jag tog lite extra riven ost, för tyckte de blev så lite kvar att strö över gratängen. Blev även gott att ha på lite Aromat vid serveringen. Karln tyckte även att ja kunde ha haft i lite grädde i mjölken så att såsen skulle bli lite krämigare. Så det ska jag testa nästa gång :)


Hoppas ni oxå tycker att det smakar bra, för ja tycker helt klart att det vart en bra middag och tog inte alls lång tid att göra, ett stort + om man har lite bråttom :)


   Eftersom ja glömde att ta en bild på min gratäng, så googlade jag en istället. Och den ser precis likadan ut som den jag gjorde :)

Av Malin - 17 augusti 2011 15:00

Ja då äntligen har han vaknat efter 4 timmar o 40 minuter, helt otroligt, är ta mig tusan rekord kan ja lova. Han har aldrig sovit så länge under dagen förut.. :) Men där ser man..


Nu ska vi ut på en promenad så jag kan börja med middagen.. Idag ska jag även rengöra poolen som jag alltid glömmer bort, men måste göra det idag så vi kan plocka bort den.. Är ju inget direkt pool väder ute längre..



Av Malin - 17 augusti 2011 11:53

Väntar på att sonen ska vakna, tror det blir en promenad efter lite lunch. Känner mig dock ganska seg idag, men båda två behöver komma ut o få lite frisk luft.


Fick även veta lite tidigare att våra kompisar får köpa huset. Mäklaren har ringt o sagt att de ska komma o skriva kontrakt idag, så nu håller ja tummarna för att det verkligen blir så, så inte säljarna ångrar sig en gång till.


Middag idag blir Pastagratäng med kycklingfilé och körsbärstomater, hoppas det blir gott. Tar bild o lägger ut sen :)


Nu ska ja fortsätta kolla på OTH en stund tills han vaknar.

Av Malin - 17 augusti 2011 07:45

Kan ju börja med att tillägga att ja tyckte Triad på Allsången igår var väldigt bra, jag älskar ju verkligen Tänd ett ljus så ja satt o mös i soffan, även att ja gärna vänta ett tag till med julsånger :)


Idag sov vi till kl 7, då kände ja att de var ok att gå upp utan att behöva somna om någoting just då :) Får se vad som händer idag, har inte planerat in något, som vanligt :P Men ganska skönt att ta dagen som den kommer. :)


  Från när vi var i Happis, utanför Jala :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards