frubrannmark

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Malin - 9 augusti 2011 17:36

Ja har nu börjat inleda min kamp emot alla överflödiga kilon. Var nyss ute på en timmes lång promenad med min son. Ja försökte hålla en rask takt hela tiden, men det är svårt när man inte är van. Och så försöker ja äta mindre portioner vid varje tillfälle ja äter oxå. Får se hur detta går. Ja hoppas givetvis på att ja lyckas minska några kilo på detta sätt. Ja måste verkligen försöka ut o röra på mig minst 1 timme varje dag. Inte endast för att ja vill gå ner i vikt utan oxå för att ja behöver frisk luft och även sonen. Får se hur länge det löftet håller. Mina sådana löften brukar inte hålla allt för länge om ja känner mig själv. Lite jobbigt att hålla på o tänka så hela tiden med. Ett dåligt mönster helt enkelt, svårt att bryta en gammal vana. Men nu måste ja försöka igen.


Vägde mig igår och ja vill verkligen inte väga såhär mycket. Ska försöka sätta upp delmål och belöna mig själv med någonting vid varje delmål. Hmm kanske vore något :) Frågan är bara vad eftersom ja nyss köpt mig en ny mobil och håller på att fixa sonens rum. Men något ska ja väl komma på :)

Skriver ut dem här sen när jag har kommit på vilka de är :)



Av Malin - 9 augusti 2011 13:42

Ja funderar på att gå med i Viktkoll.se, ja vill gå ner i vikt men har uppenbarligen problem med att göra det på egen hand. Om ja får lite tips o trix från nåstans ifrån så kanske de funkar. Ja behöver verkligen gå ned i vikt. Men ska fundera ett tag o läsa lite mer o se om det är något för mig. Men vad ska ja annars göra? Inte den blekaste. Någon som har något tips?


 


Av Malin - 9 augusti 2011 12:45

Just nu håller Daniel på o fixar upp de sista gipsskivorna i sonens rum, sen är det då spackla och slipa som gäller.. Får se hur det går. Men nog ska det väl gå bra.


Ja håller alla tummar o tår vi har här hemma för att våra kompisar ska få köpa huset du nyss lagt bud på. Ja vill verkligen det, skulle vara så kul.


Idag fyller min kusin Jimmy år, så ett stort GRATTIS till honom.


Imorron åker vi till Kalix, har ju inte varit där sedan midsommar så dax nu igen. Så ja hoppas de blir lite bra väder så vi kan åka båt en sista gång i sommar, men vi ska även hinna med Haparanda och IKEA. Måste fixa lite nya grejer, men mest är det nog smågrejer vi ska handla där denna gången, tror jag ;)


   Denna bilden är från sommaren 2009

   Denna bilden är från sommaren 2010

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards