frubrannmark

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Malin - 23 augusti 2011 19:27

Innan middagen gick ja ut och ryckte upp de få rabarberna som fanns kvar, de andra har tyvärr ruttnat.. Dumma ja som inte tagit dom tidigare. Men några fick ja iaf.. Så ska frysa in dom tänkte jag.

Har även en rödkrusbärs buske  så plockade en liter av dem.. Men vet inte vad man kan göra med dem. Aldrig sett sådana innan ja flyttade hit, såg dem förra året men lät dom va, men tänkte att ja i år kunde plocka några. Finns hur mycket kvar som helst.

Har även 2 svartvinbärsbuskar, så plockade en halvliter av dem. Finns mer, men ja vart hungrig och ville äta :) Så funderar på om ja ska gå ut o fortsätta plocka tills ja får ihop en liter. Finns mycket kvar även av dem.


MEN då är frågan vad jag ska hitta på med alltihop? Jag har tänkt göra paj av rabarberna. Men röda krusbär och svartvinbär då? En vän sa att ja kunde göra svartvinsbärs saft, men HUR?

Skulle även vilja ha en rödvinbärsbuske och lite annat, så vi får se i framtiden vad som kommer finnas på tomten :) Älskar att bo i hus och ha en stor trädgård att kunna mysa i :) Härligt.


Nej ut o plocka lite mera bär då.. :) Trevlig kväll allesammans :)

Av Malin - 23 augusti 2011 16:22

Vi har en mysdag idag jag och sonen.. bara myser och busar en hel massa, typ som alla andra dagar, men denna känns extra mysig av någon anledning som jag inte vet vilken den är :P


Till middag idag blir det, tror jag, grillad fläskfilé, pommes och beasås.. Har inte ätit beasås på oerhört länge så får se om det blir så idag.. Beror på va gubben säger när han kommer hem :)


Jag längtar oerhört mycket efter honom idag. Bara att få en kram. Mmm skulle känns bra just nu. Men dröjer tyvärr en stund till innan han kommer. Får nöja mig med underbara kramar från sonen så länge :D


   Me in action ;)

Av Malin - 23 augusti 2011 10:40

Tror det är dax att äta lite frukost, magen kurrar högt :) Men skulle vara skönt o vänta till sonen somnat. Skönast o äta när det är tyst och man kan få lite lugn o ro :) Men får se när han tänkt somna...


Vi vakna halv 8 idag. När han vakna trodde jag klockan skulle vara typ 5 och att han vakna före karln.. vrider på huvudet och karln är borta och ja ser klockan.. Halv 8. Helt ok faktiskt.. Så upp o fixa välling och sen lite mys i sängen innan vi klev upp :) Skönt med sådana mornar :)


Fick hjälp igår av karln att spackla, gick inge bra för mig.. Han lova även att hjälpa mig o slipa idag så det inte ska behöva ta sådan tid jämt.. Har ju tänkt att vara klar med rummet till nästa helg då sonen fyller 1 år. Så får se hur det går :) Men har ju gjort ganska mycket själv i hans rum och måla ska jag göra själv :)

Till helgen ska jag även baka bullar och kakor så det blir klart. Vi ska även åka o handla lite ballonger och såna saker. Ska det firas så ska det firas :) Och han fyller ju faktiskt 1 år :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards