frubrannmark

Alla inlägg under januari 2019

Av Malin - 31 januari 2019 10:25

Ja alltså detta med mitt fika uppehåll gick väl sådär. Blev en fika på IKEA i tisdags kanske det var. Men tanken är väl mer att jag inte ska fika överdrivet mycket vilket jag inte tycker att jag gör men min kära make tycker det. Så ska kolla dessa 30 dagar och se hur mycket fika det verkligen blir :)


Imorgon är det 1 år sedan jag gick med i viktväktarna och har tappat 22 kg sedan dess. Känns riktigt bra och jag är verkligen nöjd med vad jag åstakommit. Känner mig bra över att jag verkligen genomförde det här för det behövdes. Jag är dock inte i mål ännu utan det ehöver bli lite bättre. Men jag har kommit väldigt långt på min väg och jag är så otroligt glad över att jag tog tag i det denna gången.


Studierna går bra. Läser in mig lite inför min vfu och även labrationerna vi ska ha nästa vecka. Ska bli kul och intressant att se vad exakt det är vi ska göra. Känns just nu bra även att det är mycket att läsa och förbereda och jag gissar att det kommer bli ännu mer att göra längre in i utbildningen. Men än så länge så känns allt jättebra.

Dags att fortsätta läsa lite.

/M

    

Av Malin - 29 januari 2019 07:40

Tisdag idag. Tycker dagarna går ganska fort ändå.

 

Går faktiskt helt ok med att inte fika så mycket, är inne på dag 4 att inte fika. Nu låter det som ja fikar mängder med saker varje dag men så är det inte. Men ska ändå bli kul och se hur långt jag kan fixa det 😊 

 

Vet inte om jag skrev det förra gången men jag har ju börjat plugga till Sjuksköterska. Väldigt intressant och något jag velat göra i många år. Så är väldigt glad att jag äntligen nu får läsa till det. Mycket är det, men det ska väl gå. Snart ut på VFU en vecka, ska bli väldigt intressant. 

 

Ha det så bra och ta hand om er

/M

Av Malin - 26 januari 2019 10:50

Har så mycket funderingar. Hatar att vara en tänkare. Hade svårt att somna i natt på grund av att jag låg och tänkte så mycket på diverse saker. Tycker det blivit värre med åren. 

 

Har även kommit på att jag är väldigt svag för fika. Jag fikar mer och gärna. Behöver lära mig att kunna ta bara en bulle eller en muffins. Inte trycka i mig flera stycken. Blir så less på mig själv när jag gör så. 

Hinner inte skriva något mer. Dags att ge Mini lite lunch.

 

/Malin

Ovido - Quiz & Flashcards