frubrannmark

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin - 25 oktober 2011 08:32

Igår tog ju sonen sitt pick o pack och flyttade till eget rum. Stora killen nu ju så var dax för ett eget krypin :) Gick väldigt bra faktiskt, han somna snabbt, men han va ju super trött så kanske därför och han sov hela natten :) Han gneka till nån gång men när ja kom in dit så hitta han nappen själv, så bara att gå tillbaka till sängen igen :) Han vakna inte ens imorse när karln gick upp och greja i köket eller nått. Såå skönt, ja hoppas att det fortsätter så.

Bilder kommer på rummet, kanske lite senare idag, beror på när jag orkar lägga in bilderna från kameran till datorn ;) Men ja ska försöka att ta mig lusten att göra det under dagen :)


Nu: byta bajsblöja

Av Malin - 24 oktober 2011 11:46

Nu längtar jag verkligen till julen. Har en sån mysig julkänsla i kroppen så mmm..Tror vi har bestämt nu att vi ska norrut i jul. Vilket betyder att ja förhoppningsvis ska söderut innan jul. Men vi får se hur det blir.


Har nyss varit o badat med sonen, riktigt skönt var det. Han somna som en stock i vagnen hem och nu har ja flyttat över honom till sängen. Så nu sover han riktigt gott.. Undra om jag kanske ska lägga mig i soffan o passa på att vila lite jag med.. Äsch vi får väl se.

Förra gången vi varit o badat fick vi oss en riktigt trevlig överraskning på eftermiddagen sen. Undra om det blir så idag med, mamma?? haha


Nu: Slänger mig på soffan o vilar :)

Av Malin - 20 oktober 2011 09:35

Förlåt för min dåliga uppdatering de senaste dagarna men har verkligen ingenting att skriva om och har heller inte känt någon lust till att blogga heller.


Igår lärde sig dock vår son att klättra upp i soffan själv, känns inget bra alls, för nu kan man ju inte lämna honom ensam vid tvn utan att veta om han klättrar upp eller inte. Han är ganska duktig på att ta sig ner med, men många gånger ramlar han ner. Men får väl försöka lära honom. Han sitter ju iaf inte still i soffan, det verkar inte finnas i hans värld :P


Hade tänkt gå till ÖF idag, men för tillfället regnar det så får skjuta upp det ett tag. Hoppas det slutar regna. 


Nu: Försöka underhålla min son ett tag till, då han är väldigt trött men inte ska sova ännu :)

Av Malin - 17 oktober 2011 15:51

Sonen har haft feber hela helgen så vi har suttit inne hela dagarna. Han har varit ganska gnällig och sovit väldigt dåligt på nätterna, idag verkar han iaf vara feberfri :) Skönt. Vi har även varit ute på en liten promenad förut så att han fick lite frisk o härlig luft. Han var jättenöjd och somna när vi kom hem :)


Nu: Slänga mig i soffan i väntan på att han ska vakna igen.. Snart dax o fixa middag oxå ser jag

Av Malin - 14 oktober 2011 20:28

Har typ ett ljud jag skulle vilja sätta som rubrik men det funkar ju som inte. Fick höra en gång att jag brukade låta som en serietidning, med alla dess olika ljud som de skriver ut ord för, typ suck. Ehh o massa mer men kommer inte på dem nu :) Ganske roligt. Men tror jag har slutat med många av dessa ljud nu. Har ju blivit lite äldre så kanske är det ;)


Annars då, händer ju en hel del grejer här, men inget som jag kan prata om ännu. Får se när jag kan nämna en bit. Men inte just nu iaf. Skulle vilja skriva hur mycket som helst, men ganska svårt just i detta nu. Åh va ja bara vill skriva... HAHA.. ja ja skit samma bara massa svammel :)


Imorron ska jag på nå med jobbet. Äta och lite sånt, nå aktiviteter skulle de vara med. Inte så super pepp just nu faktiskt, men ja försöker peppa och jag försöker se att de kommer bli kul. Så bara att vänta o se.. skulle tydligen ses utanför Operan, så bara att åka dit.. Hmm undra vars man parkerar där bara.. ja ja de lär ja ju märka imorron :)


Nog med svammel, nu: lägga mig i soffan igen

Av Malin - 13 oktober 2011 12:28

Idag har sonen gjort en fars dag present på ÖF. Jag tror han tyckte det var lite roligt, men han var väldigt trött oxå så han va lite grinig. Men det blev fint i alla fall :)


Nu ligger han o sover så ja ska väl passa på att vila lite på soffan innan han vaknar igen :)



Av Malin - 12 oktober 2011 14:53

Igår provade jag på Zumba för första gången. Sjukt svårt och jag stod mest som ett fån, men under dagen idag så har jag tänkt lite mer på det, och det var ändå ganska kul, så kanske går nästa vecka med :) Får se helt enkelt. Men skönt o röra lite på sig :)


Var ute på en timmes promenad förut, jätteskönt och lillkillen somnade efter ett tag i vagnen. Härligt härligt. Dock var det ganska kallt ute, så nu gäller det att klä sig ordentligt när man ska ge sig ut :)


Ikväll ska vi köra bort alla grenar och sånt skit efter träden som vi fällde i helgen. Hoppas på att sonen går med på att sitta i vagnen under tiden så jag kan hjälpa till, annars tar det så himla lång tid.. Men vi gör iaf ett försök. Så får vi se hur det går.


Nu: Roa min son :)

Av Malin - 11 oktober 2011 11:03

Idag skiner solen och himlen är blå, dock är det väldigt kallt ute.. endast några plusgrader. Hua. O snart kommer väl årets första snö med. Förra året kom den den 15 okt, det var den dagen jag blev utskriven från sjukhuset och fick åka hem. Hoppas den kommer senare i år. Räcker om det är snö från december till februari :) Lagomt länge. Man hinner ju tröttna så fruktansvärt på den kalla skiten. Men men.


Får se om jag kommer längta lika mycket efter julen i år som förra året. Just nu gör jag det inte iaf. Men det är ju ett tag kvar :)


Öf lite senare, äntligen somnade lillplutt. Efter mycket bråk och låtsas gråtande :P Han kan han. Vår son.


Nu: Åter till soffan o Intensiven för förtidigt födda

Ovido - Quiz & Flashcards