frubrannmark

Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 26 januari 2012 09:53

Inatt drömde jag att vi den 1 juni får en flicka. Så vi får väl se hur det blir. Läskigt om det skulle visa sig bli så :P

Jobbigt om dessa konstiga drömmar ska börja redan nu, för ja sover ju inte speciellt bra när jag drömmer dem.

Drömde såna konstiga drömmar när jag väntade sonen med, inga läskiga om förlossningen eller så, men väldigt mycket om barnet.

Men det är väl bara att vänja sig vid att dessa kommer nu ;) Hoppas det bara blir en massa bra drömmar haha :P


Har även drömt en hel del konstiga mardrömmar om sonen senaste tiden, fruktansvärt jobbigt är det. Man vaknar o mår super dåligt. Som tur är är ju allt bara en dröm.


Imorron börjar ja jobba igen, ska bli trevligt. Får se hur de går. Kommer helt o hållt gå i min egen takt ingen stress eller något sådant. Ska försöka låta bli o stressa iaf, kommer säkert bli svårt eftersom jag är van med det på jobbet men bara att försöka tänka sig för hela tiden. Hoppas jag inte får allt för ont.

Av Malin - 23 januari 2012 13:26

Är i städartagen, det behövdes verkligen. Men usch så tråkigt det är.. har iaf dammat det mesta :) BARA vardagsrummet, tvättstugan och toaletten kvar :) Sen ska ju skiten dammsugas och golven ska skuras... OCH så ska jag plocka fram nya gardiner som karln får hjälpa mig sätta upp.. Kanske är dax att ta ner julgardinerna?? äsch tycker de kan hänga ti påsken ;) Nä skojja bara.. de ska väck innan denna veckan är slut..

Städ musiken är Britney Spears, länge sen ja lyssna på henne så va lite sugen och tycker faktiskt det är väldigt bra musik :)


Till helgen ska ja ju börja jobba.. På fredag är det dax :) Ska bli spännande och roligt. Jag hoppas bara att ja fixar det eftersom ja har problem med kroppen redan nu.. men som sagt bara att vänta o se :)

Och så kommer ju svärföräldrarna i helgen med.. På lördag ska ju jag o Daniel på jobbfest för hans jobb.. Ska bli trevligt, om ja nu hittar något att ta på mig, men vi får väl se :)


Nä om ja kanske skulle köra sista rycket med dammningen o sen se va kl är.. ska ju göra lite ärenden innan ja ska hämta hem lillplutten :)

Av Malin - 17 januari 2012 11:35

Idag tycker jag att ja varit effektiv. Vi vaknade strax innan sju o hade lite morgonmys innan det var dax för dagis. Efter det åkte jag hem och åt frukost i lugn o ro framför morgon nyheterna :) Inte illa pinkat :P Sen efter de for jag in till stan. Fick ju papper igår från arbetsförmedlingen som jag var tvungen att få ifyllda av min chef. Gick bra o fort :) Sen ner till stan o in på ams för att ge dem pappret och  sen satte jga mig faktiskt där och kolla lite jobb. Var faktiskt riktigt lugnt o skönt o sitta där och ja skrev till o med ut en del papper :) Så känner mig riktigt duktig.


Eftersom jag bara är anställd på 5% på mitt jobb så måste ja ju söka massa andra jobb, även att jag snart kommer gå på föräldraledighet igen. Men lika bra att komma igång med sökandet så kanske det går lättare att komma in i det sen när det gäller på riktigt :) Jag måste ju helt enkelt hitta ett jobb som kan ge mig lite fler timmar. Svårare än så är det inte. Men vi får se vad som händer efter Helges ankomst och allt sånt där.


Fick iaf timmar att jobba nästa helg. Så fredag och lördag ska jag jobba nästa vecka. Skönt att komma in i det igen och i förhoppningsvis lite lugnt tempo haha :) Får se hur det går. Ja kommer ju inte vara snabbast. Känner ju som sagt redan av ischias och fogarna så som sagt vi får se hur det hela går. Men min förhoppning är ju att jag ska kunna jobba till sista april för att sedan ansöka om havandeskapspenning :)


Nästa lördag ska vi även på jobbfest, för Daniels jobb. Trevligt. Hoppas det blir någon god mat och sånt :) Hans föräldrar kommer även ner nästa helg så då är de här o har hand om Sixten medan vi är iväg :) Hoppas de kommer gå bra, men de gör de säkert :)


Imorse gjorde de sjukt ont i mitt hjärta när ja lämnade lillplutten. Han grät och klängde sig fast som aldrig förr i mig. Linda fick nästan slita loss honom från mig.. Usch va jobbigt det är.. men blev säkert mycket bättre när han fick se alla andra barn som han kunde leka med.. och så kom ju Milton när ja gick. Sixtens vän :) Så hoppas de gick bra iaf..men de är ju såååååå jobbigt.. Min pluttis.. Nej nu ska ja ta mig något att äta och sen kanske vila en stund innan kl blir halv 3 o dax för hämtning :)


 

Av Malin - 16 januari 2012 10:47

Mmm ja är bara lite irriterad.. Ringde jobebt förut och fick reda på att ja inte har något schema fören 2 veckan i feb. Jävligt roligt när hon lovade mig att ja skulle få börja nästa vecka.. Fick iaf en extratid på lördag. Ger inte speciellt mycket, men ändå. Sånt gör mig faktiskt riktigt irriterad. Men men nog om det..


Idag ska vi ju på rul, ska bli riktigt roligt att få se vår lilla "Helge".


Nä tusan va hungrig ja är, dags för frukost :)

Av Malin - 9 januari 2012 19:49

Då är min underbara One Piece äntligen på väg hem till mig, som jag längtat efter denna :) Hoppas de går fort o att ja har den till helgen när karln ska jobba natt.. hihi nått o mysa i hela tiden Yeay ;)


Sonens inskolning gick bra idag, det var roligt att vara där o han verkade tycka om det. Det som är lite tråkigt är dock att alla tar leksakerna han leker med och han säger ingenting. Han måste helt enkelt bli lite hårdare, men han lär sig nog med tiden :) Vår lilla pojke :)


Annars har dagen varit ganska seg, jag somnade när vi kom hem. Det är jobbigt för föräldrarna med inskolning ska ni veta :)


Imorron är det dagis igen. Ska bli kul. Och roligt att man känner någon förälder som är där med.


Nej nu ska ja hitta på något annat under tiden min kära karl ser på värdelösa Bond.


  (Denna skönhet är på väg hem till mig.. Plagget alltså ;)

Av Malin - 8 januari 2012 21:21

Oj oj oj, imorron blir vår "lilla" kille stor. Det är dax för inskolningen på dagis. Jag tycker dock att det ska bli kul och lite spännande, men känns ändå väldigt konstigt, jag har ju varit hemma med han i lite över ett år och nu helt plötsligt är det dax för jobb igen. Dock ska jag ju inte jobba speciellt länge eftersom vårt älskade barn nr 2 är på väg. Men ändå. Att börja på dagis är stort, tycker jag. Men det kommer nog gå jättebra och jag hoppas för allt i världen att han kommer trivas och att personalen är bra.

Vi står dock fortfarande i kö till Sandgärdan, men dit kommer vi inte komma fören till hösten. Men det är jag ju medveten om och har varit hela tiden. Men vi får som sagt se hur allt funkar.

Känns konstigt att "lämna" bort vår lilla bebis, som inte är någon bebis längre. Oj oj oj.. hur ska detta gå? Äsch det kommer bli kanoners för honom. Skönt att få träffa någon annan än bara mamma och pappa hela tiden. Få kompisar att leka med. Hur kul som helst.


Har packat en väska åt honom med en himskans massa saker som tydligen ska med. Konstigt hur en sån liten person behöver så mycket saker. Men så är det tydligen. Ska även packa ned lite ombyteskläder till honom, men det får jag ta imorron eftersom han ligger o sover så sött där inne och jag vill inte störa hans skönthetssömn :)


Äsch, dax att rycka upp mig, allt kommer gå så himla bra. Vår stora kille. Älskade underbara unge. Som vi älskar mest av allt i hela världen.

All kärlek till dig.

 

    

Av Malin - 6 januari 2012 22:07

Har nyss suttit o läst Aftonbladet på nätet och hittade två artiklar om mödrar som mördar sina barn. Tårarna bara rinner. Jag kan inte fatta det. Den ena har dock gjort en psykundersökning som visar att hon då o nu är psykiststörd. Men ändå. Det gör ont i hela mig när ja läser det och jag kan verkligen inte förstå hur man på något som helst plan kan göra detta. Men det kanske är för att jag inte är psykisktstörd. Det gör fruktansvärt ont i kroppen och i hjärtat när man läser sånt här. Vill igentligen inte läsa det, men kan inte låta bli. Det handlar om barn. Barn!


Ja finner inga ord...

Säger bara vila i frid ni fina barn.

Av Malin - 4 januari 2012 12:20

Jaha, då snöar det igen.. Yippie, eller inte.. Sixten gillar inte snö och gillar inte att åka pulka, grinar så fort han ser att vi ska sätta ner han.. Men han kanske lär sig vart efter..


Har precis skickat iväg ett mail till jobbet om vilka tider jag kan jobbar nu fram till o med april. Ska bli kul att få göra något igen och komma igång lite smått :) O får se hur många av de dagar ja skrev ja kunde jobba som ja får jobba med.. Ja hoppas självklart så många som möjligt o att min kropp ska orka med det.. ja är ganska nervös inför vad min kropp klarar. Men bara att vänta o se..


Känns iaf väldigt bra att snart få komma igång igen.


Nu sover lillskrutt o karln är på gymmet.. Han ska dock iväg o jobba snart :( Så är själv fram till halv 11 ikväll, kul värre. Men de är sånt man får ta nu när han börjat jobba skift igen..

Nä se om posten kommit.



Ovido - Quiz & Flashcards