frubrannmark

Alla inlägg under februari 2012

Av Malin - 26 februari 2012 12:10

Helt underbart fantastiskt väder är det ute idag.. Skulle verkligen vilja ta mig en låååång promenad, men gör jag det kommer ja väl inte kunna gå på en vecka sen.. så ja vågar inte riktigt. Men ska iaf ta mig en kort promenad sen.. ett varv runt huset med sonen i pulkan haha :P Eller runt huset går inte för de är så satans mycket snö överallt..


Denna graviditet går inte riktigt att jämföra med den förra. Den förra var igentligen helt underbar, förutom allt strul på slutet på högt blodtryck och diverse grejer. Men hade iaf inga som helst humörsvängningar då. Oj oj oj säger jag bara.. Tycker synd om min karl o min son som får stå ut med mig.. Börjar gråta för ingenting och brinner av fort som tusan. Men men bara hoppas att det blir bättre, för snart står ja inte ut med mig själv ens...


Nähä då vakna sonen så bara att börja leka med honom :)

Av Malin - 23 februari 2012 13:00

Jo nog tycker jag allt att jag gjort lite nytta idag iaf.. :)


Var på BVC en snabbis med sonen förut pga hans hosta på nätterna. Men de sa bara att vi skulle ge han vatten, så bara att fortsätta med det, sen lämna han på dagis o hem och bara slöa ett tag :)


Nu har jag iaf maila arbetsförmedlingen och jag hoppas de räcker, att jag slipper gå dit, men man vet ju aldrig med dem. Iof skulle jag kanske behöva gå dit nu när jag blivit sjukskriven o fråga hur det blir med a-kassan o min inskrivning på ams o diverse grejer.


Sen har jag skickat in kassakorten till a-kassan för de veckor som varit. Fick även lite pengar med posten idag, jobbigt bara att jag måste in till stan till inte min bank för att lösa ut dem. Jätteroligt.. Suck. Just ja, skulle ju kolla om ja kunde lägga in mitt kontonr på deras hemsida eller hur tusan man ska göra, hatar när man får avier som man måste lösa ut.. Huh!

Sen har jag nog inte gjort så mycket mer ;) Men vaddå. Jag är ju sjukskriven och ska vila :)


Fick även några kr från mitt jobb för två dagars arbete förra månaden.. Spännande haha :P Men de små kr behövs till mina alla räkningar haha.. Farligt att sitta hemma o klicka hem massa saker över internet, men roligt är det ju hihi :) Näe då så farligt är de inte.. Har koll iaf..


Nej slänga sig på soffan o nöta ut den lite till kanske :D


  En gammal bild på mig.. från april 07. Men kommer ihåg hur ja mådde den dagen. På ett strålande humör och allt kändes bara så enkelt.. Måste nog varit vårsolen :)

Av Malin - 20 februari 2012 19:41

Idag har inte varit någon bra dag alls. Jag provade att stretcha mitt ben förut för att se ifall det hjälpte ischiasen lite, men icket. Oj oj oj så ont ja hade sen. Kunde knappt gå. Tur jag ska till en sjukgymnast på tisdag i nästa vecka, kanske kan få några bättre tips på vad jag ska hitta på..

Sen var jag irriterad på bilen för instrumentpanelen funkade inte alls. Allt stod på noll.. yeay.. ok kanske inget att bli upprörd över men har man en skit dag så blir man det automatiskt.

Sen så hade jag tänkt göra mig en god banan milkshake, men då funkade inte mixern. O ja blev fruktansvärt upprörd så ja fick tårar i ögonen.

Och på allt detta har jag haft en emellanåt gnällig unge och en fruktansvärd huvudvärk.

Jag tänker skylla allt detta på min graviditet och alla hormoner som tillkommer. Men inte min dag helt enkelt.


Nu har jag iaf slängt ihop en semelbullsdeg. Den har jäst. Grattis till mig :) och nu jäser den en andra gång innan den ska in i ugnen. Får se om det blir något provsmak idag eller om vi väntar till imorron.


Har iaf groteskt ont i mitt vänstra ben och börjar även känna av skiten i det högra. INTE roligt alls. Längtar något så fruktansvärt mycket till denna graviditet är över så jag kan börja träna upp min kropp. Det behövs verkligen annars blir det inga fler barn har kan ja tillägga. Och ett till vill vi nog ha iaf :)


Nej nu ska ja titta till bullarna. Och pussas lite med min fina fästman ;)



Av Malin - 19 februari 2012 10:32

Nu har jag börjat fundera lite smått inför den kommande förlossningen, kanske inte riktigt på förlossningen utan mest på var vi kan ha sonen under tiden vi är där. Är lite jobbigt att inte redan ha det planerat, men det är väl så det är. Tråkigt att vi inte har vår familj eller släkt här i närheten som kan komma hit när det är dax. Jobbigt om det skulle vara på natten och vi måste slita upp honom ur sängen o lämna honom hos någon annan. Vi har helt enkelt inte riktigt kommit på hur vi ska göra. Men får fundera lite till på det, för jag vill gärna ha det klart ganska så snart ändå.


Annars händer väl inte så jättemycket här just nu, sonen har varit sjuk. Dock var han tillbaka på dagis i onsdags o torsdags. Fredags fick han vara hemma eftersom han vakna på natten o skrek i några timmar. Så vi var ganska utmattade allihop när vi vaknade. Igår fick han feber igen dock är den borta idag så ja hoppas på dagis imorron. Känner att både han och jag behöver det :) Men vi får helt enkelt se hur han mår under dagen och hur han mår imorron.

Min sjuka karl verkar aldrig bli frisk. En envis förkylning är vad de fått båda två. Men får väl se vad som händer till veckan.


Själv är jag ju nu sjukskriven och är det fram till 18 mars. Får väl se om jag får längre efter det. Från den 16 spril kan ja ju söka havandeskapspenning vilket jag ska söka. Måste bara få ett moderskapsintyg ifrån barnmorskan först. Men ska ju till henne på torsdag och då ska jag ju få intyget. Sen är det bara att söka.


Jag längtar till förlossningen. Jag längtar efter att bebis ska komma ut nu. Njuter inte alls lika mycket av denna graviditet som av den andra. Under varför igentligen. Men är väl kanske att min kropp inte mår bra nu.


Det får vara allt för nu. Vi ses.

Av Malin - 14 februari 2012 13:13

Igår trodde ja ärlig att hela underkroppen skulle slitas bort så fort jag rörde mig, tänkte att de blir bättre bara jag får sova lite.. Men icket.. Ringde barnmorskan imorse o fråga va ja skulle göra. Hon sa att ja skulle prata med en läkare som kan sjukskriva mig och sedan bara vila.. Yeay! På torsdag ska jag träffa läkaren. Får se hur länge ja blir sjukskriven och allt sånt, men kan ju säga att i detta tillstånd kan ja inte jobba.. körde till Ica förut vilket inte är speciellt långt och det gör ont när jag ska koppla. Gör även ont när jag bara sitter ibland.. Jätteroligt verkligen.

Ja som sett fram emot att jobba till o med april, men vi får väl se hur det går nu :( Jäkla skit fan.


Nä nu har jag nog klagat klart.. ska se en film medans karln o sonen sover..


Kramen

Av Malin - 7 februari 2012 12:03

Yes.. fick nyss ett samtal från jobbet.. Ska börja en timme tidigare imorron, blir fler timmar på torsdag o ska även jobba fredag som igentligen skulle vart ledig. Men ja behöver ju pengarna. Bara hoppas att min kropp pallar detta.. Men ja får väl vila någon annan gång :) Iaf kul o jobba, skönt o få träffa lite folk.


Annars händer inte så mycket här faktiskt. Karln har gått o blivit sjuk. Förkyld som alla andra. Tråkigt eftersom ja precis blivit frisk ifrån skiten och sonen med.


Längtar väldigt mycket till våren just nu.. dock lyser ju solen idag men då är det ju skit kallt ute så inte gärna man går ut. Men får sitta i fönstret o njuta av den istället :) Längtar till snön försvinner är så less på den så usch. Men den lär väl stanna i minst 2 månader till.. Suck.. det är ju lixom bara februari ännu så..


Nej nu tänker ja lägga mig på soffan igen.. de andra två sover och efter det ska vi nog in till stan en sväng. Måste köpa nya skor till lillfisen som växer alldeles för mycket..


    

Av Malin - 5 februari 2012 16:04

Har ju vart in en sväng på sjukan igen, eller är ju iaf 1.5 år sedan sist men ändå.

Fick ju sån jäkla magvärk i tisdags och så kom det blod i avföringen, inget mysigt alls. Efter flera timmar sittandes på toan med bara blod som resultat åkte vi bort till V-centralen, tog inte lång tid innan han kom fram till att han skulle ringa efter en ambulans då ja sa att ja inte kunde åka bil in till akuten. De sätter nål och såna grejer på mig. Eftersom ja inte kom ifrån toan, pga världens magont o så så kom ambulanspersonalen o hämta mig där. Klarade av vägen in till akuten på något konstigt vis och fick typ sätta mig på toa på en gång.. men bara blod kom ut.. Suck.. de tog prover och gjorde ultraljud och bebis mådde bara fint. Pfhu! Blev sen inlagd på Kirurgen 1, är alltid där ja hamnar typ.

Händer väl inte så himla mycket mer, de kollar temp och tar prover och ger mig smärtstillande så ja lyckas sova lite den natten iaf.. De kommer inte fram till så himla mycket då mina prover ser bra ut.

Men blir kvar till torsdagen då ja känner själv att nu vill ja åka hem och ja klarar av att åka hem. Så så fick de bli..

Inget svar på varför ja hade ont i magen eller blod i avföringen, men bara hoppas att det inte kommer tillbaka.


Vi åkte o hämta sonen på en gång och han blev jätteglad o se mig igen, kramades massor :)


Har nu vart själv med han i helgen då karln har jobbat förmiddag :( Igår gick det jättebra men idag har inte varit någon höjdare alls, bara en massa gnäll.. men 2.5 timmar kvar tills karln kommer hem.

Imorron väntas det jobb för min del, får se hur det går efter allt, men det ska nog gå bra...


Nej nu byta en bajsblöja för att sedan fixa middag till sonen då jag väntar tills karln kommer hem med att äta.

Ovido - Quiz & Flashcards