frubrannmark

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Malin - 16 augusti 2011 20:41

Av Allsång på Skansen är det nu, vet inte riktigt om jag tycker att detta avsnitt är så himla bra eftersom jag till o med förmår mig att sätta mig o blogga. Inget som riktigt trollbinder mig :) Det bästa var när Loa Falkman sjöng Symfonin, karlns favorit låt :) Och även när Nanne Grönwall sjöng håll om mig som är våran låt. :)


Nej men det är väl dags att dra sig tillbaka till soffan o se sluttampen av säsongen.

Av Malin - 16 augusti 2011 17:45

Känns helt konstigt i kroppen just nu, känner mig jätteyr och är rädd att ja ska krocka med något. Läskigt.

Hoppas de går över snart för det är ganska jobbigt.


Har då ätit middag nu och blev inte det ja först tänkt. För när ja kom hem från Ica förut så upptäckte ja att tandooripastans bäst före var i mars, och det kände jag inte för att äta, så for tillbaka och då var alla gamla. Suck... därför fick det bli lax i vitvinssås och pasta. Gott det med men ja hade ju sett fram emot lax med haricots verts och tandooridressing.. men får alltså bli en annan dag.


Nu måste ja underhålla sonen då gubben ska in i garaget och grejja..

Av Malin - 16 augusti 2011 16:10

Är så jävla irriterad. Min kompis Johanna ringde nyss, de vann budgivningen på ett hus igår och idag skulle dom skriva kontrakt. 10 minuter innan avsatt tid ringer mäklaren o säger att det antagligen inte blir något då säljarna bestämt för att sälja huset till några bekanta istället. Då blir man ju inte lite förbannad, när dom gått igenom en budgivning o vunnit den och är på väg o ska skriva kontrakt. Ja vet att säljarna får göra va dom vill tills kontrakt är skrivet men tycker ändå det är så fruktansvärt dålig stil så de finns inte...


Så nu hoppas ja på att hittar ett bättre o finare hus som dom kan köpa snart.. Vill ju så gärna att dom ska flytta hit och blev så glad igår när ja fick veta att dom vann budgivningen och så gör säljarna såhär... Mega SUCK!

Av Malin - 16 augusti 2011 14:43

Promenaden gick bra, han låg så snällt o stilla i vagnen hela tiden. På vägen hem så gick vi förbi Therese och snacka lite skit. Filip var inne i stan med pappan så vi stanna inte så länge. Hade dock inte kunnat göra det ändå eftersom jag hade matvaror i vagnen.


Snart ska sonen få i sig lite mat och efter det tror jag att han ska få sova en stund om han vill själv såklart, men han verkar lite trött så vi får se. Snart ska ja väl börja med middagen oxå. Eller kanske på nån timma :) Ska bli spännande o se ifall det går att äta, ja hoppas det :) Isf kanske ja skriver in receptet här sen :)



Av Malin - 16 augusti 2011 12:58

Idag är det sista Allsång på Skansen för säsongen. Tycker Måns har skött sig väldigt bra och är nöjd över att det inte är Anders Lundin som är programledare längre. Har aldrig gillat honom o kommer aldrig att göra. Tycker han är så otroligt fjantig. Nog om detta.


Sonen vakna 06,20 idag, fick välling 20 minuter senare och sen hade vi lite mys i sängen.. Efter en stund la ja honom i sin säng och jag somna om, vet inte om han gjorde samma sak, men tyst var han iaf :) Vakna halv 9 o klev upp.. Han åt lite frukost och sen vid halv 11 var han så fruktansvärt trött att han fick sova igen. Då hade han även hunnit slå i ögonbrynet i hörnet på bordet. Så han var lite ledsen.


Han är inte super glad åt över att ja sitter här o skriver istället för att leka med honom, så är väl dax att leka lite :P

Annars idag vet ja inte riktigt va ja ska göra. Blev inge spackla igår då ja vart så trött efter promenaden så ja satt i soffan typ hela kvällen.


Ska ta en promenad snart, för behöver handla lite saker ja inte hitta på Coop häromdagen när vi handla.. behöver lite till middagen idag som blir lax med haricot verts o tandooridressing :) Hoppas det blir gott...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards