frubrannmark

Alla inlägg under januari 2013

Av Malin - 2 januari 2013 11:37

Då har jag tagit årets första promenad. Var lite halvsvårt att gå då det var så jäkla mycket slask överallt. Men jag gjorde så gott jag kunde och det blev i alla fall en promenad på 56 minuter. Duktigt gjort av mig tycker jag. Så nu är det bara att fortsätta.

Imorron ska jag fixa gymkortet. Sen är det bara att köra igång ordentligt. Känns otroligt bra nu och jag är väldigt peppad på det här nu. Så nu hoppas jag att det kommer gå bra. I alla fall ett tag. Jag vet ju att dessa mindre motiverade dagarna dyker upp. Men jag SKA fixa det. Jag måste. Både för min egen skull men även för mina barns.


I alla fall. Första promenaden var riktigt skön. Och det kommer bli en jäkla massa fler under detta året.


Kram hej

Av Malin - 1 januari 2013 16:27

Betyder nya tag. Nu ska jag ta tag i det här med vikten igen, släpte alldeles för mycket på tyglarna under jul o nyår. Men nu är det nya tag och allt godis är bannlyst i min kropp. Kakor med. Nu är det frukt och grönsaker som gäller om jag är sugen på något. Jag måste fixa det här nu. 2 kg plus visade vågen idag och det är INTE ok. Tyvärr kan jag ju inte skylla detta på någon annan än mig själv. Och jag blir ganska besviken på mig själv. Men som sagt nya tag nu och det ska bort. Jag kan inte hålla på såhär längre.

Mer motion och mindre portioner. Köpte även igår ett kort på Tenton gymmet här borti byn, så det ska jag väl fixa klart på torsdag när det är bemannat där. Sen är det bara att köra järnet i de 3 månader kortet gäller. Även promenader ska göras varje dag. Nu fan ska det väl kunna försvinna några kilon i alla fall.


Måste försöka peppa mig själv varje dag, för jag vill verkligen fixa det här nu.


Nej nu har jag inte tid o sitta här mer, har en grinig liten gumma som kräver min uppmärksamhet.. Även en liten son som vill ha soffmys med mamma :)

Kram hej

Ovido - Quiz & Flashcards