frubrannmark

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Malin - 13 januari 2013 18:45

Wilma är sjuk. Inget roligt någonstans. Hon gråter nästan hela dagarna. Så man är helt slut. Ikväll har vi kunnat roa henne så hon har inte gråtit så mycket. Riktigt skönt och huvudet behövde det. En paus. Nu sover hon helt utslagen i sin säng.

Sixten ser på bompa, karln gick in i bastun och jag sitter här.

Idag har det städats väldigt mycket här hemma.. Vi har äntligen städat bort julen. Skönt. Dock har jag inte hunnit få upp alla gardiner, men får fortsätta med det en annan dag. Kanske imorron, annars får det bli på tisdag.


Imorron är det dax o jobba igen. Hoppas de är lite mer o göra imorron, men tveksamt. Det är ju Januari månad.


Är så himla sugen på att göra om här hemma. Men det får väl vänta. Till våren ska vi ju börja bygga ut huset. Och fram tills dess gäller det att planera hur det ska bli när de blir klart. Vi vet ju hur stora rummen o allt sånt kommer vara, men måste ju även bestämma hur de ska se ut inuti. Det ena sovrummet ska bli mitt o Daniels. Och det andra blir Wilmas. Sixten ska få rummet vi har nu. Ska även bli en klädkammare och ett förråd. Jag längtar tills det ska bli klart.

Så vi får väl se när vi har tid att göra om resten av huset :)

Men vi har ju ändå hunnit göra en hel del sen vi flytta hit. Vi har ju tapetserat om i gästrummet, fixat iordning Sixtens rum. Gjort en till toalett. Byggt en bastu, gjort gräsmatta (hade skogstomt förut), och planterat häck. Undra om jag glömt något. Men som ni ser så har vi o göra framöver oxå :) Underbart. Det bästa är att vi får väldigt mycket hjälp av svärfar, han är riktigt duktig och jag är så tacksam över att vi har honom som hjälper oss.


Nej nu är det väl dax att mysa med sonen innan han ska sova.

Kram hej

Ovido - Quiz & Flashcards