frubrannmark

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Malin - 4 oktober 2012 09:26

Ja alltså.. Häromdagen fick vi ett papper som vi skulle skicka in till förskolan om hur mycket vi ska betala för Sixten på dagis. Tänkte inte mer på det.. Igår när Daniel sa att ja nu måste fylla i hur mycket jag får i månaden eftersom vi måste skicka in pappret så kom jag på att va tusan, de va länge sen ja fick såna där gröna papper från försäkringskassan. Loggar in där idag och ser att jag inte fått några pengar alls sen Wilma kom. Förutom då barnbidraget. Jättekul, har väl tyckt att mina pengar försvnner fortare än fortast utan att ja gör någe annat än o betalar räkningar. Ringer dit och hon säger att ja det har blivit någe fel, för jag kan ju se att du inte fått några pengar. Och du skulle ringt tidigare. Ja, men det är sånt jag tror fungerar när man ansöker om föräldrapenning. Sen att ja fått leva oerhört mycket på Daniel senaste månaderna har ju alltså sina förklaringar.. Så nästa vecka skulle ja få pengar för några månader tillbaka.


Ja ja, igår var jag ju i alla fall på vattengympa och det var oerhört jobbigt. Vet inte varför det var jobbigare än vanligt igår. Men så var det. Helt slut efter passet.


Idag är det föräldrafika på Sixtens dagis. Klockan 14 ska vi vara där. Kul. Och nästa vecka ska vi ha utvecklingssamtal. Spännande- Trodde det var sånt man hade i skolan. Ingen aning om att de hade sånt på dagis med, men tydligen. Så det ska faktiskt bli jättekul :)


Nej nu mys med min glada och pratandes dotter här bredvid. Nog aldrig träffat en unge som är så himla glad hela tiden..


Kram hej

 

Ovido - Quiz & Flashcards