frubrannmark

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av Malin - 2 oktober 2012 09:21

Yes, imorse var det ju dax att väga sig igen. Jag hade gått ner 3 hekto sen förra veckan och jag är faktiskt nöjd. Eftersom helgen har varit som den har varit, helt f*cked up, så är ja nöjd att vågen i alla fall visade på minus. Så bara att fortsätta denna veckan, dock måste jag verkligen skärpa till mig med portionerna, kan inte äta så jag blir alldeles f*cked up mätt. Det funkar lixom inte.

Beställde ju ett häfte från viktväktarna förra veckan, så jag hoppas det kommer snart så att jag kan sätta igång på riktigt. Känner att jag verkligen behöver det. Känner även en person som gör samma sak, så skönt o ha någon som kan peppa och kör samma sak. Även att ja blir peppad av massa andra människor med, men alltid kul med någon som kör på samma som en själv :)


Igår kväll blev det en promenad bort till Ica och tillbaka, kanske tog 30 minuter. Ingen aning faktiskt. Var bara nöjd över att få komma ut en stund. Känner mig inte mycket piggare idag, men någonstans så har jag fått motivationen tillbaka. Jag känner mig inte smällfet, ful, och som världens lataste människa. Så förhoppningsvis kan ja peppa mig själv tillräckligt mycket för att ta mig ut på en promenad på en stund. W behöver det med, för hon behöver sova. Eftersom hon inte sov något långpass igår, så sov hon till halv 9 imorse och vaknade bara en gång i natt för lite mat. Så hon var riktigt trött. S va också ganska trött. Han vaknade 06,20, strax innan pappan klev in genom sovrumsdörren. jag var inte lika pepp på att kliva upp, men var ju bara att röra på sitt feta ass och resa på sig :) Och jag tog mig ju upp och fick en himskans massa morgonmys med min stora kille :)


Måste ju även berätta, igår lärde han sig att säga Akta. Mammas stora kille. Såå glad jag blev. Så rörd att ja börja gråta. Haha. Så nu är det bara att invänta ännu flera ord. Och som vi längtar. Han är en jäkel på att prata redan, men på sitt eget sätt och han är väldigt duktig på att göra sig förståd. Underbara unge, som han utvecklas. Helt underbart att se.


Var nog allt jag hade att berätta denna gången. Men jag kämpar på med vikten, för den ska fasiken bort nu alltså.. Det kommer ta den tid det tar. Men tills vi gifter oss ska den bort :)


Kram


  Min fina familj. W ligger där bakom :)

  Inte värdens mest smickrande bilder..

  Men dessa är mina före bilder. Jag hoppas på så mycket bättre efter bilder :) Vi får väl se med resans gång.

Ovido - Quiz & Flashcards