frubrannmark

Alla inlägg under september 2012

Av Malin - 18 september 2012 11:18

Suck, jag bestämde mig ju för att väga mig imorse. Inte speciellt roligt då jag gått upp 3 hekto istället. Skit oxå. Blir jag ju inte speciellt peppad av. Men bara att försöka bita ihop och fortsätta. Det går väl neråt nån gång, kanske.


Idag har vi fixat lite grejer. Eller pratat iaf :)


Jag har även en sjukt stor överraskning på gång tills vi ska gifta oss, när nu det blir. :) Spännande ska det i alla fall bli och jag hoppas att det kommer funka :) Håll tummarna för det tack ;)


Sonen är på dagis och pappan har "frivecka", så han är hemma och fixar med diverse saker. Wilma ligger här bredvid på golvet och somnade precis. Händer nog inte så mycket mer idag, ska ge mig ut på en promenad strax. Ska äta lite lunch först bara.

Imorron är det föräldragrupp igen och på torsdag är det dax för mitt möte på Xtravaganza. Ska bli spännande. Efter det mötet ska jag förbi jobbet en sväng och snacka lite, får se vad det leder fram till och så :)


Kram

 

Av Malin - 17 september 2012 18:57

Yes nu är vi hemma igen. Har haft en hur skön helg som helst i Kalix, men nu är vi hemma igen och imorron är det dax för Sixten att återgå till dagis :) Han kommer ha hur kul som helst, det har han varje gång han är där. Och han behöver det, även att det har busats en hel del denna helgen med farmor och farfar. Han har varit helt slut och somnat på en gång när vi nattat han.


Håller nu på o tvättar, blev ett helt berg av tvätt. Dock inte bara ifrån helgen. Hade igentligen behövt tvätta i fredags vilket jag skulle gjort, men jag bestämde mig för att följa med Daniel upp till Kalix. Så därför blev det inget tvättande då.. Men nu är maskinen i rullning och snart dax o byta det som är tvättat mot en ny omgång :)


Har gått promenader i helgen med, känt mig riktigt duktig faktiskt, för när vi är i Kalix brukar jag aldrig gå ut på promenader av någon konstig anledning. Men denna gången gjorde jag det. Har även varit duktig med maten tror jag. Inte ätit så jag är alldeles sådär proppmätt som jag brukar. Utan liten lagomt mätt. Och inte godis vareviga kväll som alltid annars :) Imorron har jag tänkt väga mig och jag hoppas att det har gått ner lite. Behöver inte ens vara 1 kg. Men några hekto skulle ju kännas bra.


Ja ja, nu ska ja sluta svammla.

Kram hej

Av Malin - 14 september 2012 08:50

Yes idag åker vi upp till Kalix, vilket betyder att jag nog inte kommer uppdatera här för mycket under helgen. Men jag tänker kämpa på med maten och mina promenader, så hoppas jag att det leder åt rätt håll.

På torsdag ska jag in till stan. Till Xtravaganza för att se ifall det är något för mig. Kan ju alltid vara bra att ha några alternativ tills jag ska sätta igång på allvar med detta.


Nej nu måste jag fixa ordning mig och sen packa och greja. Men ha en bra helg ni alla och jag skriver när jag är hemma igen.

Kram

Av Malin - 13 september 2012 14:06

Idag är jag mindre peppad att genomföra detta. Men självklart tänker jag fortsätta ändå. Det är ju för att jag ska må bättre och min kropp ska orka hela livet. Vilket är ganska bra skäl till att fortsätta.


Idag känns det som vår ute, jobbigt att det inte är så..känns som en sån här dag då snön håller på att smälta undan och man kan börja vara ute lite mer utan att ha en himskans massa snö överallt. Dock är det ju fel sida av året vi är på nu. Men bara att ta :P


Blev en promenad bort till ÖF förut efter att jag lämnat Sixten på dagis. Skulle även till barnmorskan vid 11, så var kvar tills det och gick hem efter där. Har nu hämtat hem sonen igen och han blev jätteglad att pappan i huset var med och hämtade idag. :) Härligt.


Gubben ska till Kalix i helgen vilket gör att vi nog följer med. Beror på olika grejer. Men det lutar åt det i alla fall. Skönt så jag kan få lite hjälp av gubben under helgen och nu är ju detta sketna stopp på fabriken slut. Den startades upp igår och i natt. SKÖNT!! Så känner att mitt psyke skulle behöva en helg tillsammans med pappan. Nu är det bara att jakten ska ta slut med ;) Nej då. Men den är igentligen inte så farlig, men jobbigt att han jagar i Kalix.


Nästa helg är det ÄNTLIGEN min tur att göra något. Med jobbet. Blir middag och lite festligheter på lördagen och utbildning på söndagen, inte fy skam att få komma ut och träffa lite människor. Vuxna människor. Så det inte bara handlar om barn. Ska bli riktigt skönt. Dock har jag inget att ha på mig. Meeeen, ska försöka klämma mig i mina jeans som jag inte haft på ehhm, ja nån gång innan jag blev gravid. Så får väl se ifall jag kan ha dem, eller om det blir leggins och någe mer :P Sikka i-landsproblem jag har :)


Nästa vecka ska jag på en informations möte på Xtravaganza (?) Se om det kommer vara något för mig. Men som sagt ingenting kommer ju hända innan jag slutat amma. Förutom dessa små grejer jag skrivit om tidigare. Men alltid bra att veta lite inför det som komma skall. Ner i vikt ska jag. Så får se vad det mötet ger.


Det var allt för mig nu.

Kram

 

Av Malin - 12 september 2012 15:00

Tror jag kommer börja med LCHF-dieten. Har läst lite om det nu under dagen och det verkar bra och det skadar ju aldrig att prova några veckor. Så när jag ammat klart ska jag börja med den, vågar inte prova innan ja ammat klart. Vet dock inte hur länge jag ska amma heller, men ialla fall tills hon är 3 månader. Det blir hon den 26 sep. Så får vi se sen hur allt känns och så. Innan dess ska jag skära ner lite på portionerna, till lite mera normal storlek, försöka äta lite mer frukt och grönt och bara röra mer på mig. Jag hoppas att det funkar såhär i början och att man kan se en liten skillnad bara på så sätt på vikten. Vet att det inte funkar att bara göra det, utan krävs lite mer drastiska åtgärder senare. Men som sagt det är ett senare bekymmer. Under tiden ska jag läsa på lite fler dieter och sen bestämma mig för någon att provstarta med.


Jag och en vän har bestämt oss för att peppa varandra under det här, han ska nämligen oxå gå ner i vikt. Känns skönt att ha någon som man kan prata med om alla tankar och så, så jag inte tröttar ut Daniel på det här, tror han skulle kunna bli rätt less på det :P


Så innan jag kan börja med någon diet så tar jag det lite varsamt i början och hoppas att det hjälper mig att fortsätta istället för som jag brukar, kör all-in och sen skiter sig allt efter en liten stund. Men nu har jag ju mål och planer på hur jag ska fixa detta. Får se om jag sen även tar hjälp av någon sorts viktklubb eller något sådant, det återstår att se hur bra jag fixar det här själv och med peppning från min omgivning.


Var allt för nu.

Kram


 

Av Malin - 12 september 2012 11:03

Idag är det sol och härligt ute, jag blev som lite gladare när jag gick ut idag. Igår var det jättegrått ute hur tråkigt som helst, så promenaden idag var jätteskön. Tog den precis efter jag lämnat Sixten på dagis. Och Wilma somna såklart i vagnen, vakna när vi kom hem och somna strax om igen på ett täcke här bredvid mig :) Sötgumman    


Än så länge har det gått bra med det jag stoppat i mig. Idag till frukost blev det lite Special K red berries. Hur gott som helst och när ja kom hem efter promenaden så blev det ett äpple. Ska alldeles strax äta lite lunch, känner i magen att det är dax. Men måste ju äta ganska ordentligt nu eftersom jag fortfarande ammar Wilma och då inte får banta enligt BVC sköterskorna. Så tar det lite lugnt i början här nu i några veckor till. Sen får vi se hur det hela går.

Till middag idag blir det tomat och mozzarella fyllda kycklingfiléer, aldrig gjort det förut så ska bli spännande att se om det blir ätbart :) Annars får vi fixa någe annat :P


Om det är någon som vet någon bra diet så kan ni ju gärna höra av er, har läst lite om LCHF, men vet inte riktigt. Vill ha lite tips på vad man kan använda :) Så kommentera gärna :)


Nej nu blir det lunch innan lillfisan vaknar och ska ha sin lunch :)

Ta hand om er!

Kram

Av Malin - 11 september 2012 19:47

Det är underbart, det här sötsuget som kommer krypandes. Väldigt jobbigt är det men bara att bita ihop o stå emot det. Jag ska ta mig tusan fixa det. Måste sluta äta så fruktansvärt mycket socker som jag gör. Kanske borde börja baka bröd igen, hmm tål att tänkas på. Då försvinner det ju en hel del socker och man håller koll på vad som finns i brödet. Kanske värt ett försök.


Idag har det gått ganska bra med allting, men lunchen var inget bra överhuvudtaget. Nudlar är inget bra. Men tycker det är ganska gott, men får sluta med det igen eftersom det innehåller alldeles för många kalorier. Jag måste ta mig tusan minska i vikt det här funkar ju inte längre.


Just ja, jag skulle ju lägga in mina delmål och sånt. Så det betyder att jag tänker lägga ut min startvikt här, vilket känns fruktansvärt jobbigt eftersom det är typ bara Daniel och min familj som vet vad jag väger och ahh det känns bara fruktansvärt jobbigt.


Jag börjar på 88,7 kg och ska gå ner till 60 kg, vilket är en viktminskning på 28,7 kg. Låter oerhört mycket när jag bara ser det såhär, men jag ska ta mig tusan klara det. För jag vill nå målet.

När jag väger:

80 kg: Ska jag unna mig en SPA-dag. Bara ta hand om mig själv och ja ni vet.

70 kg: Något roligt med min underbara sambo Daniel. Typ bio och en hotellnatt eller något liknande, får se vad vi kommer fram till :)

65 kg: Här har jag inte bestämt mig ännu, så det står fortfarande öppet. Får se om jag kommer på något innan eller om jag kommer på något när jag väl är här.

60 kg: En himskans massa nya kläder kommer ju behövas + att vårt bröllop ska börja planeras. För här är jag i mål och det mina damer och herrar ska firas stort.


Så nu förstår ni kanske varför jag vill komma i mål ;) Det får ta den tid det tar, men hoppas inte det tar allt för många år innan jag är där ;)


Ska även be Daniel ta före bilder, alltid roligt att ha sådana och sen ta bilder vad det lider.

Men nu vet hela världen vad jag väger och det känns sjuuuukt jobbigt.

Tack för mig!


 


Av Malin - 11 september 2012 14:19

Så glad jag blev av att hämta hem en liten kille som blev såå lycklig när han fick se mig i fönstret. Det gör så himla mycket när han är på det humöret än som annars bara springa iväg och inte alls vill komma med hem och man måste trilskas på med kläderna. Detta var den bästa hämtningen någonsin. Underbara unge.


Har idag hunnit med en promenad på morgonen efter lämningen på dagis. Tog oss en omväg till BVC och föräldragruppen. Mycket trevligt och skönt att få träffa lite vuxna människor.

Hann med att äta lunch när vi kom hem därifrån och slappa en liten stund i soffan innan de va dax o hämta hem killen.


Wilma har sovit näst intill hela dagen, inga långa stunder hon varit vaken, mest bara för att äta och så somnar hon om sen :)


Idag slipper jag laga mat, eftersom vi åt pizza igår och middagen var klar är det bara att värma på det hela idag. Skönt tycker jag faktiskt :) Så ska väl på någon timme fixa det, nu tänker jag mysa lite med min son i väntan på att dottern ska vakna och det ska fixas middag och allt annat :)

Ha en fin dag.

Kramen

Ovido - Quiz & Flashcards