frubrannmark

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

LCHF

Av Malin - 12 september 2012 15:00

Tror jag kommer börja med LCHF-dieten. Har läst lite om det nu under dagen och det verkar bra och det skadar ju aldrig att prova några veckor. Så när jag ammat klart ska jag börja med den, vågar inte prova innan ja ammat klart. Vet dock inte hur länge jag ska amma heller, men ialla fall tills hon är 3 månader. Det blir hon den 26 sep. Så får vi se sen hur allt känns och så. Innan dess ska jag skära ner lite på portionerna, till lite mera normal storlek, försöka äta lite mer frukt och grönt och bara röra mer på mig. Jag hoppas att det funkar såhär i början och att man kan se en liten skillnad bara på så sätt på vikten. Vet att det inte funkar att bara göra det, utan krävs lite mer drastiska åtgärder senare. Men som sagt det är ett senare bekymmer. Under tiden ska jag läsa på lite fler dieter och sen bestämma mig för någon att provstarta med.


Jag och en vän har bestämt oss för att peppa varandra under det här, han ska nämligen oxå gå ner i vikt. Känns skönt att ha någon som man kan prata med om alla tankar och så, så jag inte tröttar ut Daniel på det här, tror han skulle kunna bli rätt less på det :P


Så innan jag kan börja med någon diet så tar jag det lite varsamt i början och hoppas att det hjälper mig att fortsätta istället för som jag brukar, kör all-in och sen skiter sig allt efter en liten stund. Men nu har jag ju mål och planer på hur jag ska fixa detta. Får se om jag sen även tar hjälp av någon sorts viktklubb eller något sådant, det återstår att se hur bra jag fixar det här själv och med peppning från min omgivning.


Var allt för nu.

Kram


 

 
 
emelie

emelie

12 september 2012 21:06

ja visst lät det underbart, jag känner mig verkligen piggare :) dock så blev det inte fullt så goda nyheter för mig på sjukan! Men läkaren har ändå beslutat att inte göra så mycket mer utan nu ska min kropp få en chans att återhämta sig! Och det känns helt okej jag känner själv att nu måste jag få vara mig själv och kunna läka :)
Har hört att LCHF fungerar riktigt bra, så varför inte testa!
Du har mitt fulla stöd ska se till att peppa dig hela vägen ;)
Snart ses vi kram

http://www.emelieerika.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 27 juli 2019 18:16

Tillslut kom sommaren även hit. Självklart brände ja halvt sönder mig första dagen 😂😂😂😂 ja vad ska man säga, att jag aldrig lär mig. Nåja ingen skada skedd mer än att det gör ont och jag inte sover speciellt bra.   ...

Av Malin - 16 maj 2019 10:04

Hej, var en stund sen. Har haft en hel del att göra så faktiskt inte hunnit med det här, och igentligen har jag väl inte tid nu heller, men tar mig en liten stund att uppdatera här.   Har haft en utbildning till mitt sommarjobb på Doro, ska bli...

Av Malin - 10 april 2019 13:40

Då har vi tagit oss in i April. Redan! galet vad tiden går fort och ett tag sedan jag uppdaterade här. Har inte riktigt känt att jag har tid. Men kör en liten uppdatering nu i alla fall. Händer inte jättemycket ändå. Jag tränar på, nu ska jag bli...

Av Malin - 26 mars 2019 11:57

Idag har vi nu haft rapportseminarium och jag är så himla nöjd. Var riktigt nervös innan för hur det skulle gå, men sen när vi körde igång så rullade det bara på och feedbacken vi fick efteråt var jättebra så jag är så nöjd. Vilken grupp jag är i. Of...

Av Malin - 19 mars 2019 10:48

Det är så mycket att göra med denna rapporten just nu så jag blir snart knäpp. Men det ska väl gå bra. Den ska vara inne på torsdag morgon, alltså är sista dagen imorgon att finslipa på detaljerna. Jag hoppas att den blir godkänd. Nästa vecka är de...

Ovido - Quiz & Flashcards