frubrannmark

Alla inlägg under september 2012

Av Malin - 10 september 2012 18:54

Usch så trött och seg jag blev när jag satte mig här..


Idag har jag hunnit med två promenader. En sväng på ÖF och lite andra saker.. Är dock inte det minsta stolt över middagen idag då gubben kom hem o sa att han ville ha pizza... sagt o gjort så beställdes det pizza. Kan ju säga att ja förbrukat det goda för den här månaden.. Gaah! Börjar bra haha :P Ja ja, i början är jag glad bara jag rör mig lite mer än vanligt. Så, så blir det :P Visst jag vet. Undanflykter.. ja ja.


Hittade iaf en blogg sidan som handlar om mat. Hon äter enligt LCHF, kanske skulle testa det. Ser ju riktigt gott ut..


Äsch orka här mer idag, har bara ångest för att ja åt pizza.

Kram hej

Av Malin - 9 september 2012 14:09

Har nu tagit hem en app som räknar kalorier och en app som håller koll på hur långt jag promenerar. Så har nu lagt in kalorierna för min frukost och lunch och även min lilla promenad bort till Therese och Filip. Nu jäklar ska jag ta det här på allvar och börja på en gång. Jag måste verkligen fixa det här nu.


Så framöver kan min blogg handla väldigt mycket om min vikt och hur det går att gå ned i vikt. Jag hoppas det kommer funka bra och att även att blogga om det ger mig lite mera pepping :)


Ska ta mig en promenad här sen när barnen vaknat och det har ätit.


Kramen

Av Malin - 9 september 2012 12:31

Yes snart har jag klurat ut vad jag ska ha för mål och delmål i det hela med min viktminskning. Måste ha något som lockar mig att fortsätta eftersom jag vet att jag har en tendens att ge upp efter ett tag. Men har jag satt upp några belöningsgrejer så kanske det peppar mig att fortsätta. Självklart vill jag ju det här men ibland är det svårt och då behöver man något som lockar med det hela. Har en delmåls belöning kvar sen är jag klar och kan sätta igång. Har gett mig själv denna dagen att komma på något jag vill göra eller något jag vill ha. Så får se. Måste fundera lite :)

Jag hoppas för allt i världen att jag lyckas för det jag ska belöna mig/oss med när jag är i mål vill jag verkligen ha :) Kommer skriva här sedan vad det är jag tänkt mig, men inte fören alla är klara :)


Nu sover båda barnen. Skönt med lite "egentid", får bara tänka lite är faktiskt ganska skönt :) Fick även ett förhoppningsvis positiv sms av älsklingen förut. Han kanske kan komma hem lite tidigare från jobbet än planerat idag. Så det håller jag tummarna för nu.


Nej, nu måste jag fundera vidare på mina delmål :)

Kramen

 

Av Malin - 8 september 2012 19:56

Yes, nu känner jag att det är dax att försöka ta tag i det här med vikten. Behöver gå ned en hel del i vikt om min stackars kropp ska orka tills jag blir riktigt gammal.

Så därför behöver jag tips på ställen som kan hjälpa en med att tappa vikt. Både sidor här på internet och ställen i stan. Så om någon vet något bra ställe, hojta gärna till.


Sitter även och filar lite på delmålen och hur jag ska belöna mig själv när jag nått dit. Har kommit på några saker som jag tänker göra. Men vad säger jag inte förens jag bestämt allt :)


Nu ska jag nog sätta mig i soffan o se en film och fila vidare på delmålen :)


Trevlig kväll alla ni som läser.

Kram hej

Av Malin - 7 september 2012 18:09

September är nog den sämsta månaden på hela året.. ok bitar av Oktober med.. Det är då det är jakt och stopp på fabriken och man aldrig ser skymten av sin sambo. Jättekul! NOT!


Idag har vi faktiskt haft en väldigt bra dag, inte så mycket gnäll o tjafs. Sixten och jag alltså. Förmiddagen hade vi mys, såg på tv och lite sånt. Hade mys med Wilma och bara njöt :) På eftermiddagen va vi en sväng till lekparken, men efter inte allt för lång tid börja det regna och vi begav oss hem igen för att se på film :)

Eftersom vi inte är helt friska, alla 3 är lite snoriga och hostiga, så har vi varit mest inne för att försöka bli lite bättre. Får väl se hur det går.


Morgondagen har jag tänkt att sonen och jag ska baka negerbollar och så hoppas jag att det inte regnar så vi kan vara ute en längre stund.


Nu ska ja gå härifrån eftersom sonen vägrar lyssna när ja ber han att inte trycka på allt som finns här.


Kram hej

 

Ovido - Quiz & Flashcards