frubrannmark

Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Malin - 31 mars 2012 12:32

Woho! 29 fulla veckor idag och jag går in i vecka 30. Helt sjukt igentligen. När jag var såhär långt gången med Sixten så behagade han att titta ut om 7 veckor och 4 dagar. Ska bli spännande o se när den lilla vildingen i magen behagar komma. Han rör sig för fullt och är inte still speciellt länge.. Han vaknar när jag vaknar på nätterna, så bara att försöka hitta en bra ställning att somna om i o hoppas den lille vill göra samma sak. Men oftast är vi överäns, dock kan de ta lite längre tid men va tusan :) Jag längtar iaf som tusan tills detta är över, detta börjar bli väldigt jobbigt nu och jag känner mig lika stor som en valross ungefär. Tycker det är jobbigt att ta sig in i duschen, tycker det är jobbigt att klä på mig och det är jobbigt att göra va tusan som helst. Blir andfådd av ingenting och ahh.. Jobbigt helt enkelt...


Gosen som vi har ute är iaf väldigt duktig. Han lär sig mer o mer för varje dag och vi verkligen älskar att se hans utveckling. Det har hänt så fruktansvärt mycket på denna tiden han gått på dagis. Helt sjukt läskigt är det att se vad som hänt. Men helt underbart att se honom. Han är stora killen och kan allt själv :) Nu sover han middag och får för första gången sova i sin nya säng. En växasäng. Han klev inte ur en enda gång när jag la honom. Men han kanske var för trött för det.. Han får nog fortfarande sova i spjälsängen på nätterna så man vet vart han är :) Men vi får se helt enkelt :)


Annars är det strålande sol och blå himmel. Dock inte så jättevarmt ute. Men vi njuter. Ska ut när sonen vaknat på en liten promenad. Han älskar att gå, det bästa han vet :) Gubben och svärfar fäller lite träd, blir mycket ris som ska iväg till tippen. Kommer ta lång tid att bli av med, men bara att försöka jobba på.. Tippen är ju dock inte öppen så ofta men får försöka fixa det ändå :)


Tror nog att det inte händer så himla mycket här annars.. Får kramp i vaderna varje natt.. Mindre skönt. På tisdag ska jag till BM o kolla blodtryck o allt sånt. Ska bli spännande. Jag hoppas att det har sjunkit annars blir det väl att börja äta tabletter. Men som sagt bara att vänta o se vad som händer..


Nej nu har jag nog inget mer att skriva för stunden :)

Ha en trevlig dag alla fina ni :)

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards