frubrannmark

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Xtravaganza

Av Malin - 20 september 2012 12:51

Va ju på möte på Xtravaganza idag. Det lät jättebra och allt sådant. Tills vi kom fram till vad det skulle kosta. Jag har inte riktigt råd att punga ut ungefär 900 kr i månaden. Så jag har bestlutat mig för att försöka själv till att börja med.


Provade ju på vattengympa igår för första gången i mitt liv och det var verkligen jätteroligt. Så det ska jag fortsätta med. Har även sett lappar om att det finns en Zumba grupp som jag tänkte köra på med, så två pass i veckan plus lite promenader är vad jag kommer att börja med och minska matintaget, så hoppas jag att det kommer ge lite i alla fall. Men nu till att börja med ska jag ta mig tusan bli kvitt min jäkla förkylning som vägrar släppa taget om mig, men hoppas att den gör det snart så jag kan sätta igång på allvar. Ska snart sluta amma oxå. Så då blir det på riktigt och jag hoppas det kommer gå kanon.

Självklart kommer jag behöva peppning i alla former så ös på med det ;) Så hoppas jag att det kan ge resultat till slut. Jag har ju mina mål att längta till, vilket gör att jag vill det här ännu mer. Tänker försöka att bara se framåt och inte på det som har varit.


Nu är det jävlaranamma på det här och annars tusan ska ja slå till mig själv. För detta ska gå. Jag är super taggad. Fick några tips av Angelica igår på olika bloggar hon läst om träning och såna saker. Sparade dem så jag kan gå in o läsa lite titt som tätt och få peppning även på så sätt. Allt sätt är bra eller hur?!


Men alltså, en sak jag känt jag har stora problem med är ju maten, det värsta jag vet är ju att gå hungrig. Men om man ska äta små portioner mat, blir jag ju som hungrig fortare. Hur ska man göra för att inte vara hungrig hela tiden? Och är det såhär i början och sen blir det bättre, eller ?? Skulle vara tacksam för svar.


Nej nu ska jag passa på att mysa lite med min gostumpa innan det är dax att hämta brorsan från dagis.

See ya
Kram

 
 
angelica

angelica

20 september 2012 13:37

Jag har ju också alltid varit ganska stor i maten men man kommer in i det. Kolla på vilka livsmedel som mättar mest i proportion till kalorinivån.
Jag har satsat på att äta lite åt GI hållet. Alltså mest protein, sen sallad och minst fett. Men det fungerar ju olika för alla. Jag väger min mat och registrerar allt på shapeupclub.com. det gör att jag håller koll på hur mycket jag kan äta. Rekommenderar varmt att på något sätt hålla koll på det. Det handlar ju om kalorier in vs ut, ligger man på ett underskott så går man ner i vikt.

Lycka till! Fråga om du behöver hjälp med något :)

http://angelica-j.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

20 september 2012 14:11

Alltså, magsäcken anpassar sig efter hur mycket den får. Äter du mycket behöver magen mera än om du äter lite. Första dagen/dagarna är tuffa men det går.

Jag som shakat under en lång period kan säga att jag blir mer mätt på det än på mat numera. Klarar mig ca tre till fyra timmar. 200 kr för 25 portioner (nutrilett).

Jag betalar 600 i månaden på itrim. Dyrt men värt det. Man behöver stödet de ger. Men jag håller tummarna för att du klarar det på egen hand.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 27 juli 2019 18:16

Tillslut kom sommaren även hit. Självklart brände ja halvt sönder mig första dagen 😂😂😂😂 ja vad ska man säga, att jag aldrig lär mig. Nåja ingen skada skedd mer än att det gör ont och jag inte sover speciellt bra.   ...

Av Malin - 16 maj 2019 10:04

Hej, var en stund sen. Har haft en hel del att göra så faktiskt inte hunnit med det här, och igentligen har jag väl inte tid nu heller, men tar mig en liten stund att uppdatera här.   Har haft en utbildning till mitt sommarjobb på Doro, ska bli...

Av Malin - 10 april 2019 13:40

Då har vi tagit oss in i April. Redan! galet vad tiden går fort och ett tag sedan jag uppdaterade här. Har inte riktigt känt att jag har tid. Men kör en liten uppdatering nu i alla fall. Händer inte jättemycket ändå. Jag tränar på, nu ska jag bli...

Av Malin - 26 mars 2019 11:57

Idag har vi nu haft rapportseminarium och jag är så himla nöjd. Var riktigt nervös innan för hur det skulle gå, men sen när vi körde igång så rullade det bara på och feedbacken vi fick efteråt var jättebra så jag är så nöjd. Vilken grupp jag är i. Of...

Av Malin - 19 mars 2019 10:48

Det är så mycket att göra med denna rapporten just nu så jag blir snart knäpp. Men det ska väl gå bra. Den ska vara inne på torsdag morgon, alltså är sista dagen imorgon att finslipa på detaljerna. Jag hoppas att den blir godkänd. Nästa vecka är de...

Ovido - Quiz & Flashcards