frubrannmark

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Malin - 16 november 2012 19:16

Idag tänkte jag baka två sorters kakor. Vilket jag oxå gjort.  MEN! För det första skulle jag baka chokladrutor. De blev jättebra.. Sen var ja tvungen o ge Sixten lunch och försöka natta han och kakan blev kall. När jag sen skulle ha på frostingen så var kakan alldeles för kall, vilket gjorde att frostingen stela alldeles för fort = kakan misslyckades. Sen försökte jag mig på att göra chokladbiskvier. Grunden blev inte runda som jag ville. Det var svårt o jobba med det som skulle vara deg. Men ja kallar det för kletet. Men jag gjorde i alla fall chkladkrämen som ska va på och har nu smetat på den och så står de i kylen nu. Känner att jag inte har någon mer ork till bak idag så chokladen som ska bli överdraget får jag göra imorron. OM inte farfar ätit upp dem innan dess ;)


Nyss spolade jag upp badvatten, för tänkte njuta av ett varmt underbart bad med en skvallertidning. När jag ska lägga mig i och därmed stänger av kranen känner jag att vattnet är kallt. Jaha, varmvattnet har tagit slut eftersom alla andra duschat/badat före mig. JÄTTEKUL! NOT! Så det betyder att ja antingen får vänta tills det finns tillräckligt med vatten, hur lång tid det nu kan ta, eller skita it och sätta mig i soffan o glo på burken istället. Har ännu inte beslutat mig om vad jag ska göra. Så jag tänker tills dess sitta kvar här o glo :)


Känns som vi kan lägga denna dagen under halvt misslyckade dagar i arkivet.


Ha en bra kväll alla ni därute som läser min jätteroliga blogg ;)

Kram hej


   



Ovido - Quiz & Flashcards