frubrannmark

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Lycksele djurpark

Av Malin - 24 augusti 2012 14:09

Imorron ska vi ta oss en minisemester till Lycksele djurpark. Hela familjen. Ska bli hur mysigt som helst. Jag ser fram emot det hur mycket som helst och har gjort det enda sen vi bestämde att vi skulle fara dit.

Har gått bra för mitt lilla hjärta på dagis idag, inga ledsna miner eller något sådant. Känns jättebra. Igår var han ledsen eftersom han va så himla trött. Han vaknade ju då 04.15 och kunde inte somna om. Första gången att sova på dagis och han sov i en halvtimme o vakna och var jätteledsen, så gick dit och hämta hem han så fick han sova hemma istället. Gick jättebra och han sov i flera timmar.

  Idag tog vi dit enkelvagnen, så har han sovit i den och det gick ännu bättre (igår sov han på madrass på golvet).


Nu är han ledig till onsdag eftersom dagis är stängt måndag och tisdag för planeringsdagar. På tisdag ska han följa med mig bort till Öppna Förskolan på föräldragrupp tillsammans med Wilma. Hoppas på att det inte regnar så vi kan ta oss en promenad dit bort.


Idag har jag även hunnit baka en kaka. Försökte mig på det häromdagen, men gick inge vidare eftersom långpannan jag använde var för stor för en enkelsats. Så idag gjorde jag en dubbel och det blev verkligen bra. Förste provsmakaren i detta hus, Sixten, tyckte kakan smakade bra, vilket även jag gjorde. :)


______________________________________________________________________________________________________

Någon som inte vågade skriva sitt namn i en kommentar undrade varför jag ville ha intensiv inskolning på dagis. Jag tror att det är bättre för mitt barn. Kan inte utala mig om andras barn. Men för mitt barn är det bäst. Varför hålla på att dra ut på det längre än nödvändigt? Varför ska jag sitta med där när jag vet att han fixar att vara där själv. Han är väldigt säker i sig själv och vet vad han vill. Fick höra detta av en av dagisfröknarna igår. Hon har träffat honom någon/några timmar i 4 dagar. Så jag vet att han fixar det alldeles utmärkt och tror att det är bäst för honom.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 27 juli 2019 18:16

Tillslut kom sommaren även hit. Självklart brände ja halvt sönder mig första dagen 😂😂😂😂 ja vad ska man säga, att jag aldrig lär mig. Nåja ingen skada skedd mer än att det gör ont och jag inte sover speciellt bra.   ...

Av Malin - 16 maj 2019 10:04

Hej, var en stund sen. Har haft en hel del att göra så faktiskt inte hunnit med det här, och igentligen har jag väl inte tid nu heller, men tar mig en liten stund att uppdatera här.   Har haft en utbildning till mitt sommarjobb på Doro, ska bli...

Av Malin - 10 april 2019 13:40

Då har vi tagit oss in i April. Redan! galet vad tiden går fort och ett tag sedan jag uppdaterade här. Har inte riktigt känt att jag har tid. Men kör en liten uppdatering nu i alla fall. Händer inte jättemycket ändå. Jag tränar på, nu ska jag bli...

Av Malin - 26 mars 2019 11:57

Idag har vi nu haft rapportseminarium och jag är så himla nöjd. Var riktigt nervös innan för hur det skulle gå, men sen när vi körde igång så rullade det bara på och feedbacken vi fick efteråt var jättebra så jag är så nöjd. Vilken grupp jag är i. Of...

Av Malin - 19 mars 2019 10:48

Det är så mycket att göra med denna rapporten just nu så jag blir snart knäpp. Men det ska väl gå bra. Den ska vara inne på torsdag morgon, alltså är sista dagen imorgon att finslipa på detaljerna. Jag hoppas att den blir godkänd. Nästa vecka är de...

Ovido - Quiz & Flashcards