frubrannmark

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Inskolning

Av Malin - 20 augusti 2012 13:03

Idag började inskolningen på dagis igen. Sonen tyckte det var hur kul som helst att vara där. Han verkligen älskar att leka där, lite andra grejer än vad som finns hemma. Det tråkiga är väl att inskolningen vara typ 2-3 timmar per dag i typ 2 veckor, mer eller mindre. Det sköna när han började på Paletten i januari var att det var inskolning i 3 dagar och det blev lite mer intensivt, men tycker att det är bättre än att hålla på o dra ut på det. Tycker bara det är onödigt. Men men, vi har ju inte så mycket val nu ändå.


Senare när sonen vaknat ska vi åka in till stan då ja upptäckte nu att han behöver fler byxor eftersom han ska ha några ombyten på dagis så finns det inte så mycket kläder kvar här hemma. Även lilltösen behöver ha nya kläder, hon växer ju så det knakar så snart behöver hon väl ha strl 62 i kläder och där har vi inte mycket grejer. Så måste shoppa en hel del till henne.


Nu sover de båda, Sixten i sängen och Wilma på golvet på en filt här bredvid. La ner henne där för att sitta här en liten stund, men hon somna och jag sitter kvar :)


Karln är ledig idag, enbart för att han skulle vara med första dagen på inskolningen, när vi kom hem kunde vi ju konstatera att det var väldigt onödigt. Men det visste vi ju inte innan. Imorron ska han på jobb igen och jag får fixa resten av inskolningen själv, men tror det kommer gå hur bra som helst.


Nu tänker ja slappa en stund i soffan innan barnen vaknar och vi ska fara in till stan.


Kram hej

 
 
emelie

emelie

20 augusti 2012 20:02

Inte jag heller tror jag! Var helt slut dagen efter :P Men det var det värt! Du det är bf den 31 så det är ju inte allt för länge kvar, men det känns verkligen som om att jag varit gravid så sjukt länge nu och det börjar ta ut sin rätt!! Så nu får den gärna komma :)
Hoppas ni alla också mår bra och att man får se till er snart :)
Kram Emelie

http://www.emelieerika.blogg.se

 
emelie

emelie

20 augusti 2012 20:48

Eller hur jätte längesedan! Nä inget på öf nu, men det lär bli när bebisen är här och Oliver bara är 15 timmar på förskolan :) hehe kan tänka mig att det behövs lite "vuxen" sällskap det lär jag också behöva en hög dos av sedan :P
Ja det är så nära men som sagt ändå så långt bort på nå vis! Men du vilken lång inskolning på förskolan för killen, att det skiljer så mycket från paletten!
kram

http://www.emelieerika.blogg.se

 
Ingen bild

.

23 augusti 2012 19:00

Hur kommer det sig att du tycker att det är onödigt med en lugn inskolning? Tror du att det är bättre för ditt barn att skolas in fort? Jag tänker tvärt om och är nyfiken på hur du resonerar! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 27 juli 2019 18:16

Tillslut kom sommaren även hit. Självklart brände ja halvt sönder mig första dagen 😂😂😂😂 ja vad ska man säga, att jag aldrig lär mig. Nåja ingen skada skedd mer än att det gör ont och jag inte sover speciellt bra.   ...

Av Malin - 16 maj 2019 10:04

Hej, var en stund sen. Har haft en hel del att göra så faktiskt inte hunnit med det här, och igentligen har jag väl inte tid nu heller, men tar mig en liten stund att uppdatera här.   Har haft en utbildning till mitt sommarjobb på Doro, ska bli...

Av Malin - 10 april 2019 13:40

Då har vi tagit oss in i April. Redan! galet vad tiden går fort och ett tag sedan jag uppdaterade här. Har inte riktigt känt att jag har tid. Men kör en liten uppdatering nu i alla fall. Händer inte jättemycket ändå. Jag tränar på, nu ska jag bli...

Av Malin - 26 mars 2019 11:57

Idag har vi nu haft rapportseminarium och jag är så himla nöjd. Var riktigt nervös innan för hur det skulle gå, men sen när vi körde igång så rullade det bara på och feedbacken vi fick efteråt var jättebra så jag är så nöjd. Vilken grupp jag är i. Of...

Av Malin - 19 mars 2019 10:48

Det är så mycket att göra med denna rapporten just nu så jag blir snart knäpp. Men det ska väl gå bra. Den ska vara inne på torsdag morgon, alltså är sista dagen imorgon att finslipa på detaljerna. Jag hoppas att den blir godkänd. Nästa vecka är de...

Ovido - Quiz & Flashcards