frubrannmark

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Snart nytt år

Av Malin - 28 december 2012 19:36

Och för mig innebär det en nystart. Den senaste veckan har varit total katastrof, har vräkt i mig allt som kommit i min väg. Livrädd för att ställa mig på vågen och se vad jag gjort med mig själv. Jag som nyss hade 6 hekto kvar till mitt första delmål. Men nu när jag inser vad jag sysslar med så är det ju bara att försöka lära sig att tänka om. Hur svårt kan de vara lixom? Typ skit svårt. MEN jag ska klara det. Jag måste klara det. Ska jag orka leka med mina barn i framtiden, ska min kropp orka med några år till är det dax att göra något åt det nu. Innan jag började förra gången så hade jag väldiga problem med mina knän. Kunde inte gå allt för långt eller i trappor utan att de gjorde jätteont. Det problemet har jag dock blivit av med och jag känner inte för att få tillbaka det.

Så nu är det promenader och jobb som gäller. Jobbar ju bara nån gång ibland, så de dagar jag inte jobbar måste det bli promenader. Jag hoppas även att gympan kommer igång snart igen så jag kan köra igång med det. Men är ju inte förens kanske vecka 3 eller 4, så ett tag kvar.

Måste alltså starta på egen hand. Åh vad jag verkligen vill gå ner i vikt. Det går sakta, men har gått väldigt säkert. Så kanske är så jag får tänka. Om ja ska kunna lyckas hålla min vikt sen när jag kommit i mål kanske det inte får gå för fort. Äsch vad vet jag.

Behöver sätta ett nytt mål till när jag tänkt mig vara klar.

Behöver kolla över mina delmål och se om jag behöver ändra något.

Behöver lära mig tänka åt andra hållet.

Behöver lära mig att tro på mig själv. Tro på att jag kommer klara det här, men att det kommer ta tid. Det tog ju sin lilla tid att lägga på sig alla dessa kilon så de måste ju ta ett tag att bli av med dem oxå.


Nej nu har jag svamlat länge nog.

Ha en skön kväll.

Kram hej

 
 
emelie

emelie

28 december 2012 22:09

Jaha då var det jobb för dig då!! Ja men precis du får tänka så då får ni rå om varandra ordentligt på söndag ist :)
Malin kom igen du kommer att fixa detta, med den här inställning så är det bara att du kämpar. Du har ett fantastiskt mål att jobba för! jag kan knacka på hos dig tre mornar i veckan så att du får en promenad :D Då kan vi lunka tillsammans, sedan kan jag ringa varje dag å gnälla då kommer du bli så arg att du måste avreagera dig på att motionera ;)
Kramar

http://www.emelieerika.blogg.se

 
Ingen bild

Helen Berggren

29 december 2012 19:23

Kämpa på Malin du fixar det. Fokusera på målet! Rom byggdes inte på en dag. Jag kämpar också med min vikt och det är så lätt att falla tillbaka till sina gamla dåliga vanor och beteende. Massor med styrkekramar till dig <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 27 juli 2019 18:16

Tillslut kom sommaren även hit. Självklart brände ja halvt sönder mig första dagen 😂😂😂😂 ja vad ska man säga, att jag aldrig lär mig. Nåja ingen skada skedd mer än att det gör ont och jag inte sover speciellt bra.   ...

Av Malin - 16 maj 2019 10:04

Hej, var en stund sen. Har haft en hel del att göra så faktiskt inte hunnit med det här, och igentligen har jag väl inte tid nu heller, men tar mig en liten stund att uppdatera här.   Har haft en utbildning till mitt sommarjobb på Doro, ska bli...

Av Malin - 10 april 2019 13:40

Då har vi tagit oss in i April. Redan! galet vad tiden går fort och ett tag sedan jag uppdaterade här. Har inte riktigt känt att jag har tid. Men kör en liten uppdatering nu i alla fall. Händer inte jättemycket ändå. Jag tränar på, nu ska jag bli...

Av Malin - 26 mars 2019 11:57

Idag har vi nu haft rapportseminarium och jag är så himla nöjd. Var riktigt nervös innan för hur det skulle gå, men sen när vi körde igång så rullade det bara på och feedbacken vi fick efteråt var jättebra så jag är så nöjd. Vilken grupp jag är i. Of...

Av Malin - 19 mars 2019 10:48

Det är så mycket att göra med denna rapporten just nu så jag blir snart knäpp. Men det ska väl gå bra. Den ska vara inne på torsdag morgon, alltså är sista dagen imorgon att finslipa på detaljerna. Jag hoppas att den blir godkänd. Nästa vecka är de...

Ovido - Quiz & Flashcards