frubrannmark

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin - 8 maj 2012 19:45

Det är så skönt att vara hemma idag o veta att vi gjorde den där jobbiga bilresan igår.. Var så skönt o vakna imorse när jag insåg att vi inte skulle åka 80 mil idag.. :)

Idag har min karl hunnit med en hel del. Jag har inte mått helt hundra vilket gjort att ja inte gjort speciellt mycket... Men han har hållt på o grejjat en hel del på tomten o fixa o donat :) Själv har ja tvättat två maskiner, skulle tagit en 3:dje men kände att ja inte orkade mer. Så tar en imorron istället :) men är ju ingen brådska då det är bebiskläderna som ska tvättas.


Har haft jordens huvudvärk idag, inte speciellt roligt. Tog en tablett förut o gick o sov i 2 timmar, välbehövligt o skönt. Fast huvudvärken har legat på lur hela dagen, men den är iaf under kontroll vilket är skönt. På torsdag ska jag till BM, då får vi väl diskutera hur det blir med allt. Känner att blodtrycket fortfarande är högt, så vi får väl se vad som väntar och hur högt det är.


Imorron kanske det blir stan en sväng, vi får se vad vi känner för helt enkelt. En sak som är säker är iaf att det är helt underbart att ha karln hemma hela dagarna, så jag får lite hjälp med sonen.


Äsch orka svammla här mer nu då.. Är idag i vecka 34+2. Inte långt kvar nu och det tackar jag gudarna för :)


Kram hej

Av Malin - 5 maj 2012 20:54

Jag vet att jag inte borde vara det, men kan inte låta bli. Försöker att inte bry mig allt för mycket och har verkligen lärt mig att inte göra det, men ibland kan man inte rå för det.

Men om jag försöker träffa alla jag känner när jag är nere, tycker jag ändå att man kan vara lite trevlig att ställa upp o ses. Det duger med att ses 5 minuter eller vad som. Så svårt tycker faktiskt inte jag att det är. Hann ju träffa Viktor i typ 5 minuter, vilket verkligen var super trevligt. Han satt då o skulle äta lunch med sin mamma, men kom ut en snabbis när han såg mig. Sådant uppskattas verkligen massor.

Men då denna person jag syftar på, var tydligen bara ledig en dag denna veckan jag är nere. Frågade innan vi for ner. Har inte setts sen innan sonen kom och han är nu 20 månader. Så personen i fråga borde ju då jobba dygnet runt, vilket jag vet att personen inte gör. Idag såg jag bilder som bevisade att personen inte jobbade utan gjorde andra saker. Sånt gör mig faktiskt lite irriterad, kan man då inte undvara 5 minuter eller nått sånt för att säga hej eller så?? Men tydligen inte. Jaja, ska inte störa mig mer på detta.. Jag skiter i det nu och tänker inte bry mig mer. Så tack o hej ärligt talat. Jag har lessnat.


Nu tänker jag gå o lägga mig och hoppas min nästäppa försvinner, vilket är väldigt tveksamt, så nässpray here I come. Det enda som funkar och ja får sova ordentligt. Provade koksaltlösning men funkade inte alls.. Så nu överkonsummerar ja nässpray på nätterna.. Men snart borde skiten försvinna, o gör den inte det förr så blir det senare när graviditeten är över :)


Kram hej

Av Malin - 3 maj 2012 13:29

Är ju nu i söder hos min älskade mamma :) Helt underbart skönt är det att vara här, som ja längtat o saknat :)

Solen har skinit ända sen vi kom hit, helt underbart. Man blir på så mycket bättre humör, idag blev ja på ännu bättre humör då jag varit hos min favorit frisörska Pillan o fixat mig. Hur snyggt o bra som helst. Super nöjd verkligen :) Härligt härligt.

Nu väntar jag på att min karl och min son ska vakna så vi kan hitta på något att göra. Sen senare ikväll ska vi till min kära far för ett besök. Annars händer nog inte så mycket mer just idag.

Underbart att få äta min mammas mat, sååå gott ju. Bästa!


Imorron ska jag träffa Sara och min syster Anna. På lördag ska jag träffa min andra syster med familj och på söndag min tredje syster :) haha, fullt upp. Men det är som vanligt när vi är här nere, planera varje dag med vilka man ska träffa :) Men det är härligt, måste ju hinna med lixom :)


Nej orka sitta här. Måste ta mig något att äta, magen knorrar :)


Kram hej

Ovido - Quiz & Flashcards