frubrannmark

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Funderingar

Av Malin - 19 februari 2012 10:32

Nu har jag börjat fundera lite smått inför den kommande förlossningen, kanske inte riktigt på förlossningen utan mest på var vi kan ha sonen under tiden vi är där. Är lite jobbigt att inte redan ha det planerat, men det är väl så det är. Tråkigt att vi inte har vår familj eller släkt här i närheten som kan komma hit när det är dax. Jobbigt om det skulle vara på natten och vi måste slita upp honom ur sängen o lämna honom hos någon annan. Vi har helt enkelt inte riktigt kommit på hur vi ska göra. Men får fundera lite till på det, för jag vill gärna ha det klart ganska så snart ändå.


Annars händer väl inte så jättemycket här just nu, sonen har varit sjuk. Dock var han tillbaka på dagis i onsdags o torsdags. Fredags fick han vara hemma eftersom han vakna på natten o skrek i några timmar. Så vi var ganska utmattade allihop när vi vaknade. Igår fick han feber igen dock är den borta idag så ja hoppas på dagis imorron. Känner att både han och jag behöver det :) Men vi får helt enkelt se hur han mår under dagen och hur han mår imorron.

Min sjuka karl verkar aldrig bli frisk. En envis förkylning är vad de fått båda två. Men får väl se vad som händer till veckan.


Själv är jag ju nu sjukskriven och är det fram till 18 mars. Får väl se om jag får längre efter det. Från den 16 spril kan ja ju söka havandeskapspenning vilket jag ska söka. Måste bara få ett moderskapsintyg ifrån barnmorskan först. Men ska ju till henne på torsdag och då ska jag ju få intyget. Sen är det bara att söka.


Jag längtar till förlossningen. Jag längtar efter att bebis ska komma ut nu. Njuter inte alls lika mycket av denna graviditet som av den andra. Under varför igentligen. Men är väl kanske att min kropp inte mår bra nu.


Det får vara allt för nu. Vi ses.

 
 
Cattis

Cattis

20 februari 2012 17:40

Jag fick höra av en tjej som oxå väntar barn, hon sa att man kan få krämper om kroppen inte har återhämtat sej riktigt efter förra förlossningen.

http://ninjafisken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 27 juli 2019 18:16

Tillslut kom sommaren även hit. Självklart brände ja halvt sönder mig första dagen 😂😂😂😂 ja vad ska man säga, att jag aldrig lär mig. Nåja ingen skada skedd mer än att det gör ont och jag inte sover speciellt bra.   ...

Av Malin - 16 maj 2019 10:04

Hej, var en stund sen. Har haft en hel del att göra så faktiskt inte hunnit med det här, och igentligen har jag väl inte tid nu heller, men tar mig en liten stund att uppdatera här.   Har haft en utbildning till mitt sommarjobb på Doro, ska bli...

Av Malin - 10 april 2019 13:40

Då har vi tagit oss in i April. Redan! galet vad tiden går fort och ett tag sedan jag uppdaterade här. Har inte riktigt känt att jag har tid. Men kör en liten uppdatering nu i alla fall. Händer inte jättemycket ändå. Jag tränar på, nu ska jag bli...

Av Malin - 26 mars 2019 11:57

Idag har vi nu haft rapportseminarium och jag är så himla nöjd. Var riktigt nervös innan för hur det skulle gå, men sen när vi körde igång så rullade det bara på och feedbacken vi fick efteråt var jättebra så jag är så nöjd. Vilken grupp jag är i. Of...

Av Malin - 19 mars 2019 10:48

Det är så mycket att göra med denna rapporten just nu så jag blir snart knäpp. Men det ska väl gå bra. Den ska vara inne på torsdag morgon, alltså är sista dagen imorgon att finslipa på detaljerna. Jag hoppas att den blir godkänd. Nästa vecka är de...

Ovido - Quiz & Flashcards