frubrannmark

Alla inlägg den 13 februari 2019

Vfu

Av Malin - 13 februari 2019 17:39

Har inte haft tid att skriva på ett tag. Förra veckan hade vi laborationer i skolan. Vi tog puls, blodtryck,  temp, olika förflyttningstekniker och basal omvårdnad. Jätteroligt var det och lärorikt. Hade gärna haft mer sådant. 

 

Nu är jag ute på vfu, verksamhetsförlagd utbildning, och är på ett äldreboende. Intressant och roligt att komma ut och se vad en sjuksköterska gör där. Även att jag vet vad de gör till viss del då jag jobbat inom vården ett tag.

 

Min dator krascha ju i förra veckan med men vår granne lyckades fixa den, så äntligen är den tillbaka och jag hoppas kumma greja lite med den här vartefter.

 

Nu ska jag ha lite mys med Mini innan det är dags för henne att sova.

Ta hand om er!

-M 

Ovido - Quiz & Flashcards